مقالات آرشیو خبر ها
تانک جونتولی آماده شلیک به الگری زره‌ پوش است؟

تانک جونتولی آماده شلیک به الگری زره‌ پوش است؟

همه‌چیز با اظهارات جانلوکا دی‌مارتزیو در گفتگو با SKY آغاز شد؛ جای‌که این روزنامه‌نگار سرشناس ایتالیایی بر تحقق سناریویِ «جونتولی ― الگری» برای فصل بعد تأکید کرد. اگرچه نیمی از این دوگانه خوشایند طرفداران و امیدوارکننده است اما استمرار همکاری با مکس الگری اندکی مخاطره‌آمیز و مغشوشجلوه می‌کند. با این همه سایر کارشناسان و رسانه‌های ایتالیایی تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های دیگری از این ماجرا دارند.

 

Paolo De Paola (Sportitalia)

فرضیه زوج جونتولی ― اسپالتی در یووه هیجان‌انگیز و شدنی است.

 

Gianluca Di Marzio (SKY)

تا آنجا که من می‌دانم نه‌تنها در روزها و هفته‌های آتی شاهد خبر برکناری مکس الگری نخواهیم بود، بلکه به احتمال فراوان او سال آینده نیز سرمربی یوونتوس خواهد بود. در سوی دیگر نیز به احتمال فراوان جونتولی نیز از ناپولی جدا به تورین خواهد آمد. او سالهاست که به وضوح نشان داده می‌داند چگونه با مربیان مختلف کار کند. معتقدم رابطه میان این دو (جونتولی و الگری) رابطه‌ای نیست که پیش از این شکل گرفه و تثبیت شده باشد؛ به همین خاطر وجود مشکل یا اختلاف‌نظر در بدو همکاری فرضیه‌ای کاملاً رد شده است. پس بگذارید بگویم که جونتولی مدیر ورزشی و الگری مربی فصل بعد یوونتوس خواهند بود.

 

روزنامه Quotidiano Sportivo

الگری به سمت خداحافظی با یووه گام بر می‌دارد. حتی باشگاه نیز نظر خود را در مورد او تغییر داده. مکس با کروبینی پیوند داشت و حالا با آمدن جونتولی ممکن است استراتژی‌ها و هدف‌گذاری‌ها نیز تغییر کنند و رأی به آمدن اسپالتی صادر شود.

 

Alessandro Costacurta (SKY)

من شیوه‌ی بازی یوونتوسِ تحت هدایت الگری را دوست ندارم. این اما بدان معنا نیست که او را از حیث فنی ضعیف می‌دانم؛ اتفاقاً او مربیِ قوی و خوبی است. اختلاف نظرم با او بیشترمعطوف به تفاوت دیدگاه‌مان در شیوه‌های تاکتیکی‌ست. به نظرم مهم‌ترین سوالی که یوونتوس باید برای آینده‌ همکاری‌اش با او از خود بپرسد این است که: «آیا تاکتیک‌های او برای این تیم همچنان نتیجه‌بخش است؟»

 

Marco Nosotti (Sky Sport)

در مورد آینده الگری با یووه هیج اطلاعی ندارم اما فراموش نکنید که تغییر سرمربی الزاماً تیم را به موفقت نخواهد رساند. باشگاه یک فصل با ساری، یک فصل با پیرلو و دو فصل با الگری ادامه داده اما همچنان به «موفقیت» مدنظرش دست نیافته. باور دارم جوانانِ با کیفیت یووه در فصل آینده حرف‌های زیادی برای زدن در زمین خواهند داشت.

 

Giancarlo Padovan (Sky Sport 24)

به نظر من رهبری یوونتوس در فصل بعد نیز کماکان در اختیار الگری خواهد بود حتی اگر جونتولی به تورین بیاید و حتی اگر اصطکاکاتی با او پیدا کند. با این همه هنوز هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند نظر این دو در مورد یکدیگر چیست. در عین‌حال فراموش نکنید که قرارداد سنگین الگری با یووه او را «زره‌پوش» کرده و اخراج او با توجه با نتایجی که در این فصلِ پرمخاطره و پرحاشیه داشته (دومی در سری A و رساندن هرچند ناکام تیم به دیدارهای ماقبلِ فینال کوپا ایتالیا و لیگ اروپا علی‌رغم ناخرسندی هواداران از این دستاوردها) کمی ناعادلانه جلوه می‌کند.

 

روزنامه La Stampa

مذاکرات میان باشگاه یوونتوس و کریستیانو جونتولی کاملاً جدی در حال پیگیری‌ست و او به زودی جای خالی «مدیر ورزشی» بیانکونری را پر خواهد کرد. پس از آن اما همه‌ی نگاه‌ها به سرنوشت الگری در تورین دوخته خواهد شد. اگر بخواهیم در سطحی حرفه‌ای ماجرا را پیش‌بینی و تحلیل کنیم باید امیدوار باشیم که سرمربی فعلی یووه به عنوان واسطی میان تیم و باشگاه به احتمال فراوان فصل آتی نیز سکان هدایت یووه را در اختیار خواهد داشت، هرچند قدرت تصمیم‌گیری و نفوذ او یقیناً کاهش می‌یابد. ماندگاری و ادامه همکاری الگری اما منوط به عملکرد او و ارزیابی‌های جونتولی خواهد بود. با این همه برای جانشینی فرضی الگری نیز نباید انتظار بلندپروازی‌های بزرگ را داشت، چراکه در نهایت گزینه‌ها بیش از پالادینو و تودور نخواهند بود.

 

Paolo Rossi (tuttojuve)

توضیحات الگری پس از شکست‌های دردناک یوونتوس ابداً متقاعدکننده نیست. وقتی به جای بهتر شدن همواره راه رفتن روی سیم را ترجیح بدهید طبیعی‌ست که دیر یا زود به زمین خواهید خورد. شخصاً امیدوارم یوونتوس شروع دوباره‌اش را با یک مربی و ذهنیتی دیگر آغاز کند؛ چه‌آنکه همه ما خبرهای تأییدنشده اما ناخوشایندِ نارضایتی برخی از بازیکنان در رختکن تیم را نیز شنیده‌ایم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: